Che cosa sono??

Aperto da pesso, 22 Aprile 2002, 17:01:16

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pesso

Mi vergogno un po', xò ho assolutamente bisogno del vostro aiuto.
Vorrei sapere se c'è qualche buona anima che mi possa istruire sui vari termini OpenGL,WickedGL,MiniGL,Glide,Direct3d etc etc...
Non so praticamente nulla su questi termini, xò mi rendo conto che sono abbastanza importanti e quindi vorrei capire cosa sono, come funzionano, a cosa servono e le varie differrenze che ci sono tra di loro.
Esiste qualche sito che spieghi queste cose?

Ciao ciao :cool:

Athlon 800 MHz, 256 MB RAM DIMM 133 MHz, HD 20 GB 7200 Rpm, 3Dfx Voodoo 3 3000 AGP 16 MB, SB Live! Value, Monitor 17". Windows XP

il Profeta

CitazioneOpenGL,Glide,Direct3d


sono delle librerie grafiche, in pratica i "codici sorgente"per costruire la grafica 3d accelerata.

[se ho detto una cazzata vi prego non crocifiggetemi :D ]

CitazioneWickedGL,MiniGL


questi invece sono dei driver fatti per le schede voodoo per ottimizarle nell'uso delle librerie grafiche sopra dette :h

[idem come sopra :h ]

bye ;)

3DFX

Joshua

Dalle FAQ che 3dfx ha pubblicato tempo fa sul suo sito:

Anti-Aliasing

AA Hides the jagged effect of image diagonals by modulating the intensity on either side of the diagonal boundaries. This creates a local blurring along these edges and reduces the appearance of stepping. The result is a smoother, far more realistic image. Also see: Real-Time Full-Scene HW Anti-Aliasing

API

A 3D application programming interface which controls all aspects of the 3D rendering process. Conflicting APIs exist, including Microsoft's DirectX and Open GL, Glide, Intel's 3DR, Reality Lab and Brender. Most are custom designed for either entertainment or serious 3D animation.

Direct3D

Microsoft's API for 3D graphics. It is also one of the components of DirectX and supported by all gaming-oriented 3D accelerators so far.

DirectX

A Microsoft Windows API designed to provide software developers with direct access to low-level functions on PC periferals. Before DirectX, programmers usually opted for the DOS environment, which was free of the limited multimedia feature set that characterized Windows for many years.

Open GL

A set of specifications for a cross-platform 3D graphics API, developed initially by Silicon Graphics Inc. There are several implementations of Open GL, provided by different vendors. A Win32 version is provided by Microsoft. Open GL includes routines for shading, texture mapping, texture filtering, anti-aliasing, lighting, geometry transformations, etc. Most of these functions can be hardware-accelerated.

Se mastichi poco l'inglese eccoti il traduttore on line...non è brillantissimo ma ti puoi fare un'idea del contenuto ;)

Ciao

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