No One Lives Forever 2

Aperto da PredatorXP, 12 Ottobre 2002, 21:59:54

Discussione precedente - Discussione successiva

0 Utenti e 1 Visitatore stanno visualizzando questa discussione.

devis

Mi spiace contraddirvi ma utilizza il pixel shader, basta dare un'occhiata sul web ed ho fatto delle prove che dimostrano ciò. Inoltre sulla GF2 mx di un mio amico l'acqua è molto meno spettacolare rispetto alle schede pixel shader :) Poi non ci vuole molto per vederlo ad occhio (se vedi l'acqua nel test nature te ne accorgereresti)

PredatorXP

E la controprova è che x giocarci devo emulare solo il T&L e il cube maps. Pixel shader no

Powered by voodoo5 5500

devis

Per forza che non devi ablitare l'emulazione pixel shader, vedi l'acqua da schifo :D

Allora questi sono i miei shot con pixel shader disabilitati e abilitati









Scritto Da - Devis on 23 Ottobre 2002  21:11:46

PredatorXP

CitazionePer forza che non devi ablitare l'emulazione pixel shader, vedi l'acqua da schifo

anche se lo emulo è la stessa cosa

Powered by voodoo5 5500

devis

Inoltre "fatta in T&L" è un'altra inesattezza, in quando non è altro che l'elaborazione geometrica della scena processabile dalla CPU, casomai per effetti del genere (sovrapposizione di 3 textures textures per creare il dislivello della cordinate Z) si può parlare di environmental bumpmapping che fa parte della miriade di effetti processabili dall'unità pixel shader


 
Citazioneanche se lo emulo è la stessa cosa

Per forza, non ha il pixel shader ! :)

Scritto Da - Devis on 23 Ottobre 2002  21:18:53

PredatorXP

Tra qualche giorno se ci riesco ti passo un articolo di Maxinum PC (rivista americana), doveè spiegato tutto.

Powered by voodoo5 5500

devis

Ok, dai che sono curioso ;)

-= Alby =-

Ciao...
Alby...

devis

Jupiter Visual Effects
COMMAND EDITOR
The Command Editor is a powerful management tool that lets developers efficiently create spectacular cinematic effects and events within DEdit. By using commands, level designers can more accurately place and time events within their worlds. This includes camera control, scripted character movements and other visual effects that will help create dynamic environments for players.

ENHANCED PARTICLE SYSTEM
As visual effects play an increasingly significant role in cutting-edge games, the Jupiter System features a new particle system. This system generates enhanced effects for game elements such as weapon muzzle flashes, explosions, fire, snow, steam, smoke, dust and debris. A new weather system simulating snow also includes the implementation of game-side volumes.

DYNAMIC TEXTURE EFFECTS AND DECALS
Scripting support has been added to allow developers to create a wide variety of custom dynamic texture effects like panning and texture scrolling. In addition, dynamic decals enable artists to place localized decals to reduce texture memory while still supporting visual variety and a means of breaking up apparent tiling patterns.

SHADER SUPPORT
Similar to the vertex shader capabilities of RenderStyles, the Jupiter System features a powerful shader system for environments as well. With this capability, designers can craft unique and breathtaking environments that include bump mapping, alpha blending and environment mapping.

PROJECTED MODEL SHADOWS
This effect produces more life-like shadows from characters and other in-game models. These accurate, realistic shadows can be displayed on any element within an environment to create moody, dramatic lighting effects.

WATER EFFECTS
Jupiter allows artists to create a variety of innovative water effects. The system features a new polygrid which supports dynamic lighting as well as Fresnel reflections. It also allows artists to designate cut-out areas of the polygrid to shape it to non-square areas (e.g. streams) and to simulate waves or trigger water FX on and off. The polygrid is also efficiently optimized to minimize frame rate hits.


http://www.lithtech.com/products/jupiter/visualeffects.asp

izio75





Sapphire Atlantis 9700 Pro

1024*768 AA 4X Aniso 4X dettagli gioco al max



Scritto Da - izio75 on 29 Ottobre 2002  15:00:30
Asus P5K-E
Intel® Core™2 Q6600
Cellshock Value DDRII 667  
OCZ PowerStream 520W PSU
PNY 8800 GTS
SB Audigy
Thermaltake TSUNAMI