DA 3D LABS NUOVA VPU PROFESSIONALE

Aperto da Neo, 20 Aprile 2004, 13:23:45

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Neo

Il  leggendario produttore di chip grafici(3D Labs)ha annuciato  una nuova architettura grafica professionale chiamata Wildcat Realizm.
Il nuovo chip grafico è composto da circa 150 milioni di transistor,la particolare architettura Vertex FP Array arriva a toccare ben 67 miliardi di operazioni al secondo!,le nuove schede 3D Labs saranno equipaggiate con due o più chip Wildcat Realizm ,per il momento non si conosce ancora la quantita di pipeline....

alcune info:
AGP 8x and PCI Express Support: Built with every graphics professional in mind, 3Dlabs Wildcat Realizm technology will be available for both AGP and PCI Express systems.
Flexible Floating-Point Processing: Wildcat Realizm technology can process up to 128-bit pixels with full 32-bit floating point per component accuracy for the highest color fidelity. 128-bit pixels can be seamlessly converted to and from 64-bit pixels with 16-bit floating point per component accuracy that provides a full floating-point computing environment with optimized storage requirements.
 Compiler-friendly SIMD Architecture: Wildcat Realizm's processor resources are organized in regular and orthogonal SIMD arrays to ensure that 3Dlabs' compilers produce efficient code that runs the most advanced shading programs.
Virtual Shader Program Storage: The largest shader programs can be effortlessly compiled and executed with Wildcat Realizm technology's massive program size limits of up to 256K of instructions stored in virtual memory.
Efficient Hierarchical Z-buffer: Hierarchical Z-buffer culling rapidly determines which pixels are displayed or hidden so the processor does not waste clock cycles rendering portions of the scene that are not visible.
Sophisticated Texture Access: The Wildcat Realizm VPU can access up to 32 textures simultaneously to enable highly sophisticated fragment shader programs to be written that efficiently process a large number of inputs in a single pass.
Performance-boosting DirectBurst™ Technology: The Wildcat Realizm VSU supports onboard DirectBurst memory that transparently stores rendering commands and geometry data on the graphics accelerator to significantly accelerate any geometry-intensive application.
Hardware-accelerated Imaging Pipeline: Wildcat Realizm technology features an imaging pipeline that is completely hardware accelerated to avoid image processing bottlenecks.
Extended Virtual Memory: Wildcat Realizm technology supports an extended virtual memory space up to 256 GB for leveraging the capabilities of 64-bit systems. With full-demand paging, designers can seamlessly manipulate larger models faster than before.
Multiple High-resolution Displays: Wildcat Realizm supports up to two, high-bandwidth dual-link DVI-I outputs that are ideal for driving multiple high-quality professional displays from a single graphics accelerator including today's high-end 9.2 Megapixel displays.
Multiview Capabilities: Wildcat Realizm technology integrates 3Dlabs' fifth-generation Multiview Genlock and Framelock capabilities for seamless synchronization and edge blending between displays and systems for visual simulation, virtual reality and broadcast applications.
Comprehensive Operating System Support: Wildcat Realizm also offers support for both 32-bit and 64-bit platforms running Windows® and Linux® operating systems.
 ciao :sag:




af624726

per curiosità (visto che costan tantissimo, più che altro...) come funzan queste schede nei giochi?

The Doctor: Think you've seen it all? Think again. Outside those doors, we might see anything. We could find new worlds, terrifying monsters, impossible things. And if you come with me... nothing will ever be the same again!

NIX

Fino ad oggi non supportano nemmeno le directx solo opengl ma sono progettate per lavorare non per giocare, se poi ti accontenti di gicare solo in openg magari con una velocità più bassa e con un dettaglio eccezzionale del pixel ma che nei giochi non ti serve a nulla si può.

Costassero quanto una radeon la prenderei al volo
PowerBook Aluminium 12.1" PPC 1.33MHZ FSB 167MHZ 1280MB RAM NVIDIA 64MB DDR HD80GB 5400RPM SuperDrive MacOSX
Apple IMAC G3 500Mhz BLUE 1GB RAM ATI Rage128 Pro Ultra TR 16MB LINUX-MDK-10.1
http://playlinux.comick.net/
http://tuxgamers.altervista.org/

af624726

cmq son andato a vederne un  paio e tra le caratteristiche tecniche da supporto dix 8.1 con pixel e vertex shader e supporto opengl 2.0 ...
3DLabs Wildcat VP990 512 Mb DDR Dual Screen

La rivoluzionaria tecnologia Wildcat entra nella sua terza generazione con Wildcat VP990, una scheda grafica Hi-End innovativa, prodotta da 3Dlabs e caratterizzata da una architettura completamente rinnovata e da un nuovo chipset, per prestazioni senza precedenti unite ad una stabilità assoluta. Perfetta per gli utilizzi più power demanding, come in campo ingegneristico, scientifico o nella modellazione 3D, Wildcat VP990 ha una dotazione di memoria incredibile, ben 512 MB DDR (256 bit) e dispone di una doppia uscita DVI-I. La VPU (Visual Processing Unit) VP spinge Wildcat a prestazioni senza precedenti, con una capacità di calcolo di 200Gigaflops e 1.2 Teraops. Il doppio RAMDAC integrato, a 370 MHz, assicura una stabilità delle immagini eccellente a qualsiasi risoluzione.







Descrizione Tecnica:

Interfaccia della memoria a 256-bit DDR. 200 Gflops e 1.2 TeraOps. Doppio RAMDAC a 370 MHz, 10-bit. 16 processori per geometria a 32-bit in virgola mobile dedicati. Flexible surface and vertex processing. 16 lights accelerated in hardware. 32-bit Z-buffer. 128 processori per textures a 32-bit floating-point dedicati. Fino a 8 textures simultanee in un singolo passaggio. Funzionalità Dual Display. Accelerazione 2D e 3D su 2 display da una sola scheda. Acuity Window Manager. Microsoft Windows XP or Windows 2000. OpenGL 1.3. DirectX 8.1 con vertex shader 1.1 e pixel shader 1.2. Prototype OpenGL 2.0 drivers. High-Quality Video Processing. Hardware color-space conversion. Native support for YUV422 video (YUY2 and UYVY). High-quality up/down scaling. Connettori: 2 DVI-I (2 adattatori analogici inclusi), DDC1/2b/2b+ support.

magari funzano pregio anche nei giochi... certo, il prezzo è altissimo...

The Doctor: Think you've seen it all? Think again. Outside those doors, we might see anything. We could find new worlds, terrifying monsters, impossible things. And if you come with me... nothing will ever be the same again!